Pia Løhndorf er kommet godt fra start som centerchef for WAVES

Pia Løhndorf 005.JPG

Centerchef Pia Løhndorf fra WAVES glæder sig over detailhandlens fremgang i WAVES og ser frem til at gøre en forskel som ambassadør for de lokale detailbutikker som nyt bestyrelsesmedlem i ErhvervsCentret.

Centerchef Pia Løhndorf glæder sig over, at WAVES har rundet seks millioner kunder i 2018. Som nyt bestyrelsesmedlem i ErhvervsCentret vil Pia Løhndorf arbejde for at være detailhandlens stemme i en tæt dialog med de andre bestyrelsesmedlemmer og repræsentanter for Greve Kommune.

Pia Løhndorf vil bruge sin bestyrelsespost til at være ambassadør for detailhandlen og sætte fokus på branchens udfordringer:

- En af mine mærkesager er at understøtte, at de lokale detailbutikker bliver mere synlige online og har gode rammer til at udvikle deres forretning og skabe vækst i Greve, udtaler Pia.

Hjertet banker for detailhandlen og digital markedsføring
Det er en erfaren erhvervskvinde med et bankende hjerte for detailhandel og digital markedsføring, der for ni måneder siden satte sig i chefstolen på centerkontoret i WAVES som afløser for Anette Bordum. Hun oplever, at jobbet i de første ni måneder som centerchef har været vildt spændende. 

- Ikke to dage er ens. Tiden går hurtigt, og jeg trives i mit nye job. Mit motto er: ”Think Big”. Jeg har fået sat mit præg på stedet og allerede lavet en del ting om. Noget af det, jeg er mest glad for og stolt over er, at WAVES går all in digitalt fra 2019. Vi har i den sidste tid arbejdet på, at butikkerne udover at være synlige på WAVES hjemmeside også dukker op, når kunderne søger på Google eller YouTube, forklarer Pia.

Der skal ske noget hele tiden
Pia er oprindelig uddannet inden for regnskab: Men da der med hendes egne ord ’skal ske noget hele tiden’, skiftede hun spor til et job inden for markedsføring på Berlingske Lokalaviser og senere på lokalavisen Sydkysten. Hun kender sin nuværende arbejdsplads godt, da hun gennem de sidste 10 år har været tilknyttet centret helt tilbage fra dengang, det hed Hundige Storcenter. I seks år var hun ansat som marketingkoordinator, og i tre år arbejdede hun som ekstern leverandør for centret.

Hun har i samarbejde med ejerne lanceret en ny branding film om WAVES. Tilbage i 2017 lancerede hun WAVES App med et loyalitetsprogram. Her kan kunderne følge deres favoritbutikker og optjene point hver gang, de besøger WAVES, og veksle dem til gratis gavekort, rabat i butikker og på spisesteder.

Waves har fået 4% flere besøgende i 2018
Mange i detailhandlen er pressede af den stigende nethandel, og det er de godt klar over i WAVES. Men det bekymrer ikke centerchefen. For hvor man i andre dele af landet taber markedsandele, har WAVES formået at få 4% flere besøgende i 2018.

- Vi står stærkt i markedet som et regionalt centrum for detailhandel og tiltrækker både kunder fra lokalområdet og også fra Vestegnen og området ind i landet mod Ballerup og Roskilde samt ned langs Sydkysten til Køge. Vores seneste besøgstal viser, at de lokale kunder er MEGET loyale. Over 90% af Greves borgere kommer ugentligt i WAVES. 57% af vores kunder kommer ugentligt. 60% kommer i bil til WAVES, hvor de kan parkere gratis helt uden tidsbegrænsning, fortæller Pia og uddyber: Vi gør meget ud af at være i dialog med kunderne, så vi ved, hvad de efterspørger.

Nye butikker kommer til WAVES
WAVES er efter centerchefens vurdering god til at fastholde og tiltrække butikker. Men hun understreger, at det kræver en stor holdindsats hver eneste dag at fastholde og styrke den stærke position i markedet. 

- Der går ikke en dag, uden vi tænker på at forbedre, forandre og forny vores brand, service og fysiske rammer. Vi har et godt kort på hånden, fordi vi har en af Danmarks største Bilka´er. Vi har derudover fået Nordisk Film Biografer på første sal med hele seks sale. Og så har centret været gennem en stor ombygning. Vi har med bænke, lamper og nye spisemuligheder tilstræbt en hyggelig stemning, siger Pia, der har taget hul på det nye år ved at byde nye virksomheder indenfor. Det er blandt andet den klassiske balletskole, der er åbnet i WAVES den 1. februar 2019. Den 28. februar åbner Skechers i WAVES, og flere butikker er på vej, afslører Pia med et stort smil. 

Hun ser lyst på fremtiden for WAVES og vil satse på digitale platforme for at fastholde den stærke position i markedet.

- Vi er i et købestærkt område med høj indkomst, og vi skal have fat i flere regionale kunder. WAVES skal tilbyde kunderne det, de gerne vil have. Vi skal være der, hvor de er. På deres præmisser. Hvis vi kigger på kunderejsen, så starter 60-70% med at gå på nettet og søge, inden de tænker på WAVES eller en specifik butik i WAVES. Derfor skal vi tilbyde det, de søger på. Vi søgeoptimerer vores tekster på nettet og producerer fim med medarbejdere fra forskellige butikker og bruger dem på Facebook, Instagram, YouTube, waves-shopping.dk og i nyhedsbreve mv., fortæller Pia, der har meget høje ambitioner på WAVES vegne.

- Jeg ser en masse muligheder i disse fantastiske bygninger. Det er så min opgave at få mest mulig ud af det potentiale i samarbejde med Nordisk Film Biografer, Bilka og alle WAVES specialbutikker. Mine ambitioner går længere end til WAVES. Jeg vil gerne have et meget tæt samarbejde med Portalen, så vi sammen med biblioteket er omdrejningspunktet i Greve. Det vil passe godt ind i de udviklingsplaner, der er for området bag ældrecentret og stationen, hvor man vil lave et flot grønt område lige bag ved WAVES med boliger, forklarer Pia.

En stærk aktør inden for detailhandlen
Formand for ErhvervsCentrets bestyrelse, Pernille Beckmann, ser frem til samarbejdet med Pia Løhndorf.

- Det glæder mig, at vi med Pia Løhndorf får en ung dynamisk kvinde med stor indsigt i detailhandel og digital markedsføring ind i ErhvervsCentrets bestyrelse. Hun har et godt hoved og masser af energi og et stort netværk til mange aktører inden for detailbranchen i Greve. Det er et ganske godt aktiv for bestyrelsen, udtaler Pernille Beckmann.

Også Tina Charlotte Koeffoed, der er daglig leder af ErhvervsCentret og Greves erhvervs- og turistchef, er glad for at få Pia som sparringspartner i bestyrelsen.

- Pia er en frisk og idérig erhvervskvinde, der er vant til at samarbejde og bygge bro mellem forskellige parter. Da en af Greves styrker som erhvervskommune er at huse en stærk detailhandel, er det et stort plus for os at have fået hende med ombord i ErhvervsCentrets bestyrelse. Hun har et skarpt blik for alt det nye, der sker lokalt som regionalt, siger Tina Charlotte Koeffoed.    

ErhvervsCentrets bestyrelse  
Pernille Beckmann,
borgmester i Greve og formand for ErhvervsCentrets bestyrelse. Morten Dahlin, byrådsmedlem, Greve Kommune. Claus Thykjær, Kommunaldirektør, Greve Kommune. Jari Due Jessen, byrådsmedlem, Greve Kommune. Allan Schouw-Petersen, Indehaver, WINadvokater. Helena Nymann, Formand for GreveSolrødErhverv samt Administration og udlejning, Gjeddesdal Gods. Henrik Kjeldskov, Indehaver, Kjeldskov & Co. Michael Kolding Jensen, Afdelingsdirektør, Jyske Bank - Greve. Pia Løhndorf, Centerchef, Centerforeningen WAVES. Thomas Krøyer, Adm. direktør/Group CEO, LEMAN Holding & International Transport System A/S.

Billedtekst: Centerchef Pia Løhndorf fra WAVES glæder sig over detailhandlens fremgang i WAVES og ser frem til at gøre en forskel som ambassadør for de lokale detailbutikker som nyt bestyrelsesmedlem i ErhvervsCentret.

Flere oplysninger: Tina Charlotte Koeffoed, Erhvervs og turistchef, ErhvervsCentret: 21305004 og mail tck@greve.dk eller Birgit Schaldemose Norman: Direkte: 36915249/Mobil: 22887022, bsn@greve.dk

Kontakt

Birgit Schaldemose Norman
Korskildelund 6
2670 Greve
Tlf.36 91 52 49
bsn@greve.dk